Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden uw privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.
Ik ga akkoord met het gebruik van cookies
Wilt u meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe u dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.
U bent een eigen bedrijf begonnen, maar hoe maakt u een goede factuur? Hoe houdt u overzicht over uw facturen en zorgt u dat uw administratie geen chaos wordt? Factuurdesk zorgt ervoor dat u snel en eenvoudig een perfecte factuur maakt, altijd alles op 1 plek bij elkaar heeft en professioneel overkomt op uw klanten. En dat helemaal gratis.
"Met de voorbeeld facturen van Factuurdesk word ik sneller betaald" - Marlou Boerbooms - Freelance consultant duurzaamheid
Een factuur maken op basis van ons voorbeeld is zo gedaan. Maak ook indruk en wordt sneller betaald. Probeer het nu - het is gratis »
Gebruik onze voorbeeld facturen. Kies kleuren, lettertype en layout. Upload uw logo. Of gebruik uw eigen briefpapier als u dat heeft. Met Factuurdesk trekt u uw huisstijl moeiteloos door op uw facturen en offertes. Want uw factuur is ook uw visitekaartje, dat begrijpen wij.
De uren die u werkt kunt u met 1 druk op de knop in een factuur omzetten. Kies de periode, vink aan dat u de uren wilt factureren en klaar. Nooit meer uw agenda nalopen of uren vergeten. Wel tijd besparen en meer verdienen.
Heeft u een vaste prijs afgesproken voor een project, geen probleem. Een druk op de knop en u maakt een factuur. Maar bij Factuurdesk kunt u nu ook zien of u eigenlijk minder of meer uren aan dit project heeft gewerkt, en dus of u goed bezig bent.
Herinneringen sturen, toch altijd een beetje vervelend. Maar door uw klanten op tijd een herinnering te sturen, verbetert u niet alleen hun betaalgedrag maar ook uw eigen cashflow. Factuurdesk doet dit automatisch voor u, zodat u zich niet rot hoeft te voelen.
Juist om herinneringen te voorkomen, moet u de betalingen bijhouden. Dat kan in Factuurdesk uiteraard. Elke betaling wordt netjes door u bijgehouden zodat u precies weet hoeveel u nog van uw klanten tegoed heeft.
Van elke factuur houdt Factuurdesk bij wat er precies is gebeurd. Wie heeft de factuur gemaakt en wanneer? Heeft uw klant de e-mail ontvangen en ook gelezen? Allemaal te zien in het logboek. Zodat u nooit meer twijfelt als uw klant zegt de factuur niet gezien te hebben.
Sommige ondernemers verleggen hun btw naar de afnemer. Met Factuurdesk is dit met 1 klik geregeld. Alles gaat verder vanzelf meteen goed.
Bent u uitzender, detacheerder of leent u personeel uit. Dan heeft u een G-rekening nodig. Geen probleem, bij ons kunt u per klant aangeven welke voorwaarden van toepassing zijn. De factuur wordt dan vanzelf volgens die regels opgemaakt.
Met Factuurdesk hoeft u de deur niet meer uit, althans niet meer voor uw facturen. Per e-mail of direct per post versturen is allebei mogelijk. Dit kunt u per factuur zelf kiezen.
Bij elke factuur kunt u een of meerdere bijlages meesturen per e-mail. Ook kunt u een standaard bijlage instellen die altijd meegestuurd wordt, handig voor bijvoorbeeld algemene voorwaarden.
Soms is er discussie over het factuurbedrag of wordt er een fout gemaakt. Dan komt een creditfactuur van pas, gelukkig is dit bij ons slechts 1 handeling.
U kunt uw facturen altijd exporteren in een rapport (pdf, slx of csv) voor bijvoorbeeld de boekhouder. Daarnaast kunt u al uw facturen als .zip bestand downloadn voor uw eigen archief.
"Factuurdesk scheelt mij 2 uur per week aan het bijhouden van uren en facturen. " - Energie ambassadeur - consultant duurzaamheid